måndag 4 januari 2010

nisse VS john - deltävling 1

Isaac Hayes – Showdown

In Between Blue – And It All Comes Down To This...







två män, två listor, en segrare.


john "släggan" berg:
20 år gammal
väger in på 69kg
182 cm

-det finns många grenar som jag relativt enkelt skulle klå straffaren i. detta är naturligtvis inget undantag - i en gren som denna har min ej särskilt välutrustade motståndare ingen sportslig chans. varför han väljer att utmana mig är en gåta.


rock n' soul - johns


nisse "straffaren" brundin:
23 år gammal
väger in på 89 kg
184cm

-jag förlåter släggan på grund av av ungdom. han är helt enkelt för liten och svag i hjärnan för att kunna besegra en gammal soulräv som jag. om det var en kissa-i-sängen-och-dricka-oboy-tävling hade han med säkerhet excellerat.


rock n' soul - nisses


nu är det upp till dig. skriv i kommentatorfältet för att rösta på den bästa rock n' soullistan!


sm i spotifylista har börjat!

9 kommentarer:

  1. jag röstar också på mig.

    SvaraRadera
  2. john får min röst. bättre trash talk och mer varierad lista. (men det var en jämn match.)

    SvaraRadera
  3. behöver inte ens öppna era listor för att veta att en paffare som nisse kommer vara snäppet vassare men för sportslighetens skull ska jag göra det innan min slutliga dom faller.

    SvaraRadera
  4. Med ett litet minus för "wild cherry - play that funky music" går min röst till Nisse, med hjälp av favoriten "Land of 1000 dances".

    John å andra sidan får ett plus för "the commitments" men ett plus räcker tyvärr inte långt när "Hellacopters" ligger på samma lista.

    SvaraRadera
  5. Jag röstar på John, jag ska lyssna på din lista sen Nisse.

    Erik

    SvaraRadera
  6. Hm. en jämn match.
    Jag röstar på Nisse. För en mer genomösig, enhetlig låtlista. Och för att Phoenix är snäppet bättre än Get On Back.

    SvaraRadera
  7. erik ditt skaft. du måste ju naturligtvis lyssna på båda listorna innan du röstar.

    håll dig till dina trummor du och lämna musiken till oss.

    SvaraRadera